ČVUT se dlouhodobě potýká s nedostatkem kvalitních zájemců o studium, ať už je to z důvodu obtížnosti technických věd, nedostatku znalostí ze SŠ nebo neinformovanosti široké veřejnosti o možnostech uplatnění. Tento projekt má napomoci řešit dlouhodobý problém české společnosti a to špatné znalosti matematiky a fyziky studentů středních škol. V rámci projektu vzniknou interaktivní kurzy matematiky a fyziky dostupné přes internet a student se pomocí nich bude moci připravit na přijímací řízení. Vstup a přechod na vysokou školu podpoří i účast na laboratorních cvičeních ve vysokoškolské laboratoři a na seznamovacích kurzech pro středoškolské studenty. Cílem projektu je popularizace techniky, fyziky a informatiky prostřednictvím rozvoje publikační gramotnosti v současném multimediálním prostředí. V jeho rámci bude pořádána, pro středoškolské studenty, programátorská soutěž a elektrotechnická olympiáda. Projekt se nezaměřuje jen na studenty, ale také na jejich pedagogy, které chce vzdělávat pomocí interaktivních příkladů. Pro SŠ pedagogy budou připraveny semináře na ČVUT a také na jejich domovských školách.
Období realizace projektu: 7/2013 – 3/2015
Celková výše alokovaných prostředků: 2,4 mil. Kč
Hlavní projektový manažer: Ing. Martin Půlpitel, martin.pulpitel@fit.cvut.cz
Koordinátor klíčové aktivity Fakulty elektrotechnické : MUDr. Ing. Vítězslav Kříha, Ph.D., kriha@fel.cvut.cz
Číslo projektu: CZ.2.17/3.1.00/36207
Záměr projektu:
Častou otázkou, kterou si SŠ studenti kladou při výběru vysoké školy, je, zda je jejich připravenost absolvovat tuto školu dostatečná. Díky nutnosti matematické a fyzikální gramotnosti jsou technické vysoké školy v tomto směru „handicapovány“. Projekt „Vyrovnávání příležitostí SŠ studentů pro vstup na technické univerzity“ si klade za úkol tento jev minimalizovat prostřednictvím následujících cílů:
- usnadnění přechodu středoškolských studentů na vysoké školy technického typu a to především ČVUT,
- popularizace technických předmětů na středních školách (především matematiky a fyziky),
- inovace forem a metod výuky na prestižních středních školách prostřednictvím vzdělávání středoškolských pedagogů,
- podchycení zájmu a individuální práce s nadanými SŠ studenty.
Pro dosažení těchto záměrů bude projektový tým realizovat následující aktivity:
- Multimediální podpora projektu (KA2), které představuje zajištění:
- Učebních osnov (kurikula) vytvořených na bázi konkrétních, předem definovaných kompetencí
- Projektově / Problémově orientovananého studia
- Počítačem řízeného a podporovaného studia
- Cílená práce se středoškolskými učiteli (KA3), což spočívá v:
- nalezení požadavků na znalosti přijímaných studentů a nedostatků v těchto znalostech,
- uspořádání diskuze s pedagogy prestižních pražských SŠ,
- návrhu výukových a popularizačních příkladů z matematiky a fyziky,
- vzdělávání SŠ pedagogů v oblasti nových interaktivních výukových metod.
- Systematická práce se žáky středních škol (KA4), kterému se věnuje tento webový portál a jehož aktivity jsou popsány na hlavní stránce.
Výstupem projektu bude:
- absolventi elektrotechnické olympiády,
- absolventi seznamovacího kurzu,
- absolventi výukových seminářů zaměřených na publikační dovednosti a informatiku,
- absolventi laboratorních cvičení z fyziky,
- články publikované středoškolskými studenty.
Bližší informace o Operačním programu Praha – Adaptabilita získáte zde.